Verzendkosten en levertijd

Verzendkosten en levertijd

Hoe duur zijn de verzendkosten en wat is de levertijd?

 

Ik streef ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te leveren. Bestellingen geplaatst op werkdagen voor 15.00 uur probeer ik nog dezelfde dag te verzenden. Echter, ik kan dit niet altijd garanderen, aangezien soms producten niet op voorraad zijn, wat kan resulteren in een langere levertijd. Indien ik om enige reden de leveringstijd niet kan halen, zal ik je uiteraard zo snel mogelijk informeren.

De vermelde prijzen in de winkel zijn exclusief verzendkosten.

Van af €150,- aan bestelbedrag hanteer ik GRATIS verzending 

Waarom is verzending gratis vanaf €150? Ik streef ernaar mijn prijzen laag te houden zodat je niet te veel betaalt. Verzendkosten zijn de kosten die bezorgdiensten rekenen; zij werken helaas niet gratis, en er is een klein deel voor verpakkingsmateriaal. Het verpakken van het pakket neem ik voor mijn rekening, omdat ik jouw bestelling wil verzenden zoals ik die zelf zou willen ontvangen. Bij bestellingen van €150 of meer is de verzending volledig gratis. Dit is een extra service die ik bied.

De verzendkosten in Nederland onder €150,- bestelbedrag bedragen:

  • € 2,18 tot 50 gram en  € 3,70 tot 100 gram voor brieven zonder track&trace
  • € 4.95 voor leveringen die door de brievenbus passen
  • € 4.95 voor leveringen van pakketten tot 100 cm lengte
  • € 9,95 voor leveringen met lengte tussen 100 en 170 cm. 
  • € 14.50 voor leveringen met lengte vanaf 170 cm tot 200 cm.

Levering verloopt voornamelijk via de postbode van PostNL of pakketbezorger van GLS (pakketten langer dan 170 cm). Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kan ik het moment van aflevering niet garanderen, maar je krijgt van mij hierover een bericht met een link om jouw pakket te volgen.

Pakketjes die via Post.nl worden verzonden kun je handig volgen via de app.

Let op: Ik mag geen verwijzingen van plaatsing van de pakketten door bezorger op het pakket neerzetten, dit kun je in de Post.nl app zelf invoeren.

(Tegenwoordig kan de bezorger van GLS om een pakket code vragen, deze krijg je samen met jouw track&trace van GLS)

Het gebeurt soms dat we een bestelling persoonlijk bezorgen; in dat geval zal ik je van tevoren bellen of mailen. Als mijn man of ik in de buurt van het bezorgadres zijn, kan dit voorkomen. Omdat ik dit nooit vooraf kan weten, reken ik altijd verzendkosten.

Mocht een bestelling na 7 dagen nog niet binnen zijn, neem dan z.s.m. contact met mij op, zodat ik actie kan ondernemen. Ik kan meestal meer informatie over de zending zien dan jij in jouw track&trace.

Pakket afgescand als bezorgd, maar nog niet geleverd, wat nu? 

Het kan soms gebeuren dat een pakket als ‘bezorgd’ is gescand, terwijl je het nog niet hebt ontvangen. Dit kan gebeuren als bezorgers geen scanapparaat bij zich hebben, waardoor het pakket nog onderweg kan zijn; dit duurt maximaal twee dagen. Als je het pakket na deze periode nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met mij op. Ik zal je een ontvangstbevestiging sturen om te ondertekenen. Zodra ik het naar waarheid ingevulde en ondertekende formulier terug heb, start ik een onderzoek bij de bezorgdienst om te zien wat er met je pakket is gebeurd.

 

Plafonddroogrek.nl kan en mag zelf de prijzen van verzending bepalen en tussentijds wijzigen, zonder dit bekend te maken.

Alle andere verzendkosten volgen zo snel mogelijk, maar worden naar aanleiding van jouw bestelling en woonlocatie berekend tijdens het afrekenen.